آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی غرفه‌های شهرداری مشهد در بوستان‌های سطح شهر برگزاری هیات نوجوانان محله احمدآباد مشهد در شب عاشورای حسینی اوج گرما در مشهد | هتل‌های مشهد موظف به استفاده از ژنراتور اختصاصی شدند تعطیلی موزه‌های خراسان‌رضوی به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی  خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی با حداکثر ظرفیت | فعالیت بیست‌وچهارساعته ۱۵۰۰ پاکبان پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی رخت عزای حسینی بر تن مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۴ تیر ۱۴۰۳) زمان بهره‌برداری از پایانه مفتح مشهد اعلام شد ترافیک سنگین در بزرگراه شهید کلانتری، میدان قائم(عج) و پل خین عرب (۲۴ تیر ۱۴۰۳) سرویس دهی صلواتی خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در روز‌های تاسوعا و عاشورا | خدمت‌رسانی شبانه روزی در شب عاشورا استقرار آتش‌نشانان درایام تاسوعا و عاشورای حسینی درخیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

رخت عزای حسینی بر تن مشهد

  • کد خبر: ۲۳۹۱۱۹
  • ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
رخت عزای حسینی بر تن مشهد
مدیریت شهری مشهد، هم نوا با ایام عزاداری اباعبدا... (ع)، فضای مشهد را برای مراسم این ایام مهیا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، مدیریت شهری مقدماتی را با هدف ایجاد فضا و بستر مناسب برای عزاداری زائران و مجاوران، فراهم کرده است. در همین راستا قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از فضاسازی و سیاه‌پوشی شهر مشهد هم‌زمان با ایام ماه محرم خبر داد و گفت: برای حفظ منظر شهری و جلوگیری از نصب پراکنده پرده‌های مناسبتی هیئات مذهبی در محل‌های مختلف و نامناسب، سازه‌های ثابت و سیار در سطح شهر جانمایی و نصب شده است.

مهدی یعقوبی افزود: با آغاز ماه محرم فعالیت‌های ویژه‌ای در این راستا آغاز شد و در آستانه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، این اقدامات و فعالیت‌ها شدت یافته است. بر این اساس پرچم‌های الوان برروی عرشه پل‌ها تعویض شده و در همین راستا ۱۱۲۰ پرچم مشکی برروی عرشه پل‌ها نصب شده است؛ همچنین متن تسلیت تاسوعا و عاشورا در ۴۳۰ المان خورشیدی سطح شهر اکران شده است و آذین‌بندی‌های معابر منتهی به حرم مطهر به مناسبت این ایام به رنگ قرمز تغییر کرده است.

۵ هزار پاکبان، برای پاکیزگی شهر در تاسوعا و عاشورا

وی ادامه داد: در این ایام بیش از ۵ هزار نیروی خدمات شهری نیز وظیفه نظافت و پاکسازی شهر را بر عهده دارند، ضمن اینکه برای نظافت و شست‌وشوی معابر منتهی به حرم مطهر رضوی در این ایام، ماشین‌آلات مورد نیاز خدمات شهری پیش‌بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای رفع نازیبایی‌ها در سطوح فضای سبز شهر با اولویت خیابان‌های منتهی به حرم مطهر انجام شده و آموزش تفکیک از مبدأ و کاهش پسماند ویژه مساجد، هیئات مذهبی و پایگاه‌های بسیج در ایام محرم در دستورکار قرار دارد.
یعقوبی ادامه داد: برای خدمت‌ر‌سانی بهتر به زائران بارگاه منور رضوی، استقرار چهار کانکس نانوایی در معابر محدوده حرم مطهر نیز پیش‌بینی شده است.

سرویس‌دهی رایگان قطار شهری و اتوبوس‌رانی در روز‌های تاسوعا و عاشورا

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اظهار کرد: با توجه به افزایش تردد در زمان‌های خاص در ایام محرم، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای ترافیکی انجام می‌شود و برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و زائران در روز‌های تاسوعا و عاشورا، هماهنگی لازم با دستگاه‌های خدمت‌رسان برای کنترل ترافیک در معابر انجام شده است.
یعقوبی درباره برنامه‌های سازمان اتوبوس‌رانی در ایام محرم گفت: افزودن صد دستگاه اتوبوس به ناوگان خطوط منتهی به حرم مطهر و سرویس‌دهی صلواتی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی از برنامه‌های این سازمان است.

وی به اقدامات سازمان تاکسیرانی اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه تاکسی شبکه‌های بیسیم در خطوط مبادی ورودی و اطراف حرم مطهر فعال هستند و هفت پایگاه دریافت شکایات مردمی در این محدوده‌ها راه‌اندازی شده است.
یعقوبی اضافه کرد: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی سرویس‌دهی خطوط ۱ و ۲ قطارشهری رایگان خواهد بود و هم‌زمان با شروع دهه اول محرم ساعات کاری پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر افزایش یافته است.

ساخت و نصب ۱۳ المان ویژه محرم در شهر

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد درباره برنامه‌های اجرایی سازمان اجتماعی و فرهنگی گفت: اکران ۳ هزار پرچم آویز ستونی، ۳ هزار پرچم بیرقی بی‌آرتی، ۳ هزار پرچم بیرقی سردری مشکی در سطح شهر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین به مناسبت این ایام دویست استرابورد و بیلبورد با موضوع ماه محرم در سطح شهر نصب شده و دویست پرچم اهتزاز و پنجاه قاب مفاخر در شهر مشهد اکران شده است. معاون شهردار مشهد تصریح کرد: ساخت و نصب سیزده المان ویژه محرم، اجرای شصت نمایش خیابانی، برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی در فرهنگ‌سرای زیارت، برگزاری همایش کوهپیمایی خانوادگی همراه با قرائت زیارت عاشورا و ... از دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام محرم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->